Dizayn #2 Oturma Odası

Herkese mutlu hafta sonları!!!

Bugün sizlerle oturma odası fikirleri sunacağım. Pinterest aracılığı ile keşfettiğim birkaç oturma odası fikrini sizlerle paylaşırken aynı zamanda da sizin de bu görünümleri oluşturmanızı sağlayacak linkler paylaşacağım. O zaman başlayalım.

Genel Bakış


Oturma odasında da ev dizaynında olduğu gibi sadelik diyorum. Ve bunu son zamanlarda da popülerliğini artıran 'Minimalist Dizayn' olarak çokça görmekteyiz. 


 Yandaki fotoğrafta gördüğümüz gri ve beyaz tonları aslında bu salondaki o temiz ruhu yansıtıyor. Duvarların renginin açık renkli olmasının sebebi odayı daha geniş ve temiz göstermek. Çünkü açık renkler size geniş bir hava verecektir her zaman. Oturma grubunun koyu rengi bir kontrast oluşturmuş. Bu hızlı geçişte çok fazla tonlamanın gözükmemesinin sebebi karmaşıklık yaratılmak istenmemesi. Bana kalırsa masanın ahşap olarak seçilmesi gri ve beyaz tonlarından oluşan tonlamanın sizi sıkmasını önlemiş bulunmakta.



Bu fotoğraftaki gibi rahat ve kullanabileceğiniz örnekler bırakıyorum.

Koltuk takımı seçmek oturma odanızın dinamizmini oluşturan en büyük detaydır. Ben genelden özele gitmeyi her zaman daha uygun buluyorum. Özellikle de minimalist bir hava katmak istiyorsanız.

Oturma odanıza farklı bir hava katmanın bir diğer yolu da oturma grubunuza bağlı olan orta sehpanızı seçmek olacaktır.

Ben bu alanda her zaman farklı bir renk kullanılması taraftarıyım. Çünkü sade bir görünüm yaratmak isterken bazen çok boğucu bir görüntüde buluyoruz kendimizi.

Mesela üstte bahsettiğim gibi gri tonlarından yürürken ahşap bir sehpa çok farklı bir hava verecektir odanıza.



Benim gibi kitap düşkünü ve okumayı çok seven bir insansanız oturma odanızda küçük bir kısmı kitaplara ayırmak odaya farklı bir hava katacaktır. Kitaplar hem dekor olarak güzel bir seçenektir hem de sizi bir şeyler öğrenmeye teşvik eden bir araçtır.

Beğendiğim birkaç tane kitaplık fikrini buraya bırakıyorum.

ekby alex duvar rafi
Raf ünitesi
randall kitaplik
circular kitaplik
 kitaplik


Tv hayatımızın bir vazgeçilmezi ve evimiz için bir gereklilik arz etmekte. Bana kalsa Tv hiç olmasın isterim evde fakat filmleri ve dizileri büyük bir ekrandan izlemek daha güzel maalesef.

Ben en azından Tv ünitesini oturma odasından uzaklaştırmayı daha uygun buluyorum.

Tv ünitesinin çirkinliğinden kurtulmak için Tv'nin kitaplıklar arası ya da bir şöminenin üstüne duvara monte edilmesi benim görüşlerime göre daha estetik bir görünüm oluşturmakta.

Gelelim dekorasyon konusuna , dekorasyon ev için olmazsa olmaz ve bence yine oturma odası için de kendini göstermesini sağlayan ögeler.



Oturma odasına hava katan bu araçları seçimde renkler çok önemli. Ben genelde Metal ya da altın tonlarından birini seçerek onlar üzerinden gidiyorum. Yine buraya beğendiğim aksesuarlardan koyacağım.

metal saksi
ahşap sepet
çerçeve
sehpa
biblo
halı





 Bir iki tane daha öneri fotoğraf bırakıp kapatıyorum. Daha fazla öneri ve paylaşımlar için sizi instagram/miandmyworld hesabımıza davet ediyorum.

Mutlu günler diliyorum. Diğer yazılarda görüşmek üzere



Photos by Pinterest
Bizi takip edin instagram/miandmyworld






Yorumlar

Popüler Yayınlar